2024-03-01T18:42:16+02:00

שאלתי אותה במה את טובה? מתי אמרת לעצמך דברים טובים? מתי עפת על עצמך? היא הסתכלה עלי בשוק מתביישת מעצם השאלה, למה שאשוויץ היא שאלה? זה מה שאת חושבת שאם תגידי לעצמך במה את טובה ותעריכי את עצמך זה יהפוך אותך לשוויצרית? כן ענתה חד משמעית. האם שאת מעריכה את עצמך זה בא על חשבון מישהו אחר? האם את מתהדרת ואומרת אני ואני כדי לגרום לאנשים אחרים להרגיש פחות טובים? ממש לא ענתה שהיא מכווצת מעצם המחשבה. אם כך ענית לעצמך! הערכה עצמית היא היכולת שלנו להעריך את המאמצים, הדרך והאופן בו אנו פועלים, לראות את הטוב שיש בנו, להכיר בחוזקות שלנו ולעבוד איתן במקומות שאנו נדרשים לחזק. אנחנו מכירים את עצמנו הכי טוב ולכן אם אנחנו לא נדע להעריך את עצמנו ולא נאהב את עצמנו למה שאחרים יעשו זאת עבורנו? חשוב והכרחי לדעת מהן היכולות שלנו. כשאנחנו מכירים בהן ומתנהלים כך אנחנו בהלך רוח של למידה והתפתחות. היא הסתכלה עלי וראיתי על פניה שהאסימון נפל. אם כך מה נקודות החוזק שלך? 

היא ישבה ורשמה עם קצת עזרה הגיעה לרשימה מכובדת שללא ספק גרמה לה להזדקף. 

אני מזמינה גם אתכם להיזכר בהצלחות שלכם, קטנות וגדולות, להיות שם לרגע לשים לב מה עזר לכם להצליח, מה היה שם שגרם לכם להגיע לאן שרציתם? רשמו את הדברים האלו הם החוזקות האישיות שלכם.

אם תרצו תוכלו אפילו להעמיק ולחשוב על חוזקה אחת בולטת במיוחד

ולענות על השאלות הבאות:

1. החוזקה שיש לי היא...

2. התחומים בהם החוזקה שלי באה לידי ביטוי הם...

3. אירוע בו חוויתי את החוזקה שלי במלוא עצמתה הוא....

4. מה עשיתי באירוע? איך נראתי? איך נשמעתי? איך התנהגתי? מה חשבתי על עצמי?

ועכשיו עצרו ועשו הפסקה קטנה אולי אפילו שתו מיים ואז המשיכו 

5. התחום בו אני חווה אתגר בחיי....

6. דמיין שאתה משתמש בחוזקה שלך בתחום הזה וכתוב כמה שיותר מפורט איך אתה מתנהל? איך אתה נראה? איך אתה נשמע? מה אתה מרגיש? מה אתה חושב על עצמך? מה מתאפשר לך ומה משתנה כשאתה פועל מהמקום הזה? 

7. עכשיו שאתה יודע מה החוזקה שלך ואיך זה נראה שאתה משתמש בה במקום     שמאתגר אותך אולי תופתע לגלות כשכזה קורה בדמיון זה אח"כ יכול לקרות גם  במציאות.....