2023-12-17T09:30:57+02:00
מתנ"ה כלים להרגעת החרדה – עזרה ראשונה בלבד
מגע
חיבוק הפרפר- אפשרות ראשונה קחו את הידיים הצליבו אותן כמו פרפר, שימו אותן על בית החזה, ממש מעל הלב. והתחילו לטופף לאט, בקצב פעימות הלב. במשך 20 או 30 שניות.
אפשרות שנייה עיצמו את העיניים חבקו את עצמכם חיבוק עצמי, לטפו את עצמכם מלמלה למטה לאורך הזרוע באיטיות דמיינו שאתם שולחים לעצמכם אנרגיות טובות של אור וביטחון. אם אתם נמצאים ליד מישהו ונוח לכם, ניתן לבקש חיבוק ארוך ארוך ארוך נעים ומכיל, כדאי להישאר מחובקים לפחות 30-40 שניות, זמן שבו משתחרר האוקסיטוצין – הורמון האהבה מהמוח. תנועה הרעד בגוף מתפרש כמשהו שצריך להפסיק ולעצור ההיפך הוא הנכון, הרעד משחרר את האנרגיה הכלואה בגוף ולכן הגבירו את הרעד, שקשקו את הגוף, פהקו הגבירו תסמינים של תנועה בגוף כל אלה יקלו על האנרגיה להשתחרר מהגוף ותרגישו טוב יותר
נשימה
בחרדה אנחנו לוקחים אוויר אבל לא בהכרח מוציאים אותו נכון. הוצאת האוויר חשובה מאד להרגעת הגוף ולכן ננשום עמוק פנימה כמו שאנחנו מריחים פרח, נעצור שתי שניות וננשוף את האוויר החוצה כמו שמכבים נר. נעשה את זה לפחות 3 פעמים.
היגד חיובי
מחקרים מראים כי ניתן להשתמש בדיבור חיובי כדי לנטרל מחשבות שליליות חוזרות, שהן המרכיב החוזר בבעיות של דיכאון וחרדה (Spinhoven et al, 2018)
במחקר מ-2020 בנושא השפעת הדיבור עצמי על התמודדות של אנשים עם חרדה במהלך תקופת הקורונה – נמצא כי משתתפים שדיווחו על שימוש בדיבור חיובי פיתחו אסטרטגיות להתמודדות עם רגשות קשים ולחץ נפשי ורמת החרדה שלהם פחתה (Sadri Damirchi et al, 2020).
כדי לשנות דיבור שלילי לחיובי בזמן אמת תידרשו לתרגל זאת ביום יום עד שזה יהפוך להרגל, השפה הפנימית והחיצונית שלנו היא הדרך שבה אנחנו תופסים את חווית העולם ולכן חשוב לשים לב באלו מילים אנחנו משתמשים ואיך אנחנו מדברים לעצמנו.
ה NLP מציע טכניקות שפה רבות ומגוונות לשינוי דיבור פנימי.